Az igény helyett a szükségre fókuszálj

A mindennapi folyamatok, a fejlődés, az ügyféligények kiszolgálása kapcsán számos belső igényt fogalmaznak meg a vállalkozások, amiket aztán több-kevesebb sikerrel igyekeznek kielégíteni. A legtöbb honi cég még nem jött rá, hogy olykor rossz úton jár. Nem valós igényeket akar kielégíteni, a szükséget pedig még csak fel sem ismeri.

Ha igényed van, az nem jelent semmit

Vegyünk egy klasszikus példát, amikor egy cég új munkatársat keres. A kolléga dolga aktatologatás lenne, mert kezd sok lenni a papír, és lassan már egy zseni sem látna át az évek során felhalmozódott tornyokon.

Elsőre jó megoldásnak tűnik új embert felvenni, aki kezeli majd a papírhalmot, rendet tesz és tartja is ezt a jövőben. Elméletileg korrekt a megközelítés, de van ennél jobb is, méghozzá az, amikor a szükségre fókuszálunk.

Jelen esetben ugyanis nem az a lényeg, hogy a papírhalmot kezeljük. Hanem az, hogy van-e olyan irány, olyan átalakulási lehetőség, melyet követően nem keletkezik papírhalom? Vagy ha mégis, lehet-e eleve digitálisan kezelni a dokumentumokat, illetve lehet-e úgy alakítani a folyamatot, hogy már a létrejöttétől fogva rendszerezett a dokumentumtár? A folyamatok áttekintése során rájöhet a cég, hogy nincs is szüksége ennyi papírra.

Nyitna tehát egy új poczíciót a cég, ami csak tüneti kezelés lenne, nem pedig megoldás, ami előre visz és felfelé emel.

Az igény helyett a szükségre fókuszálj részletei…

Vállalkozom, tehát vagyok?!

Néhány évtizeddel ezelőtt a címben olvasható kijelentés megállta a helyét. Ma Magyarországon nem elég lenni, látszani is kell. A következőkben egy rövid áttekintést adok a sümegi és a környékbeli nyomtatott felületekről, ahol megmutathatja magát és ajánlatát egy vállalkozás, illetve kitekintek az online megoldások felé.

Sümegi nyomtatott lapok

A nyomtatott médiumokat az utóbbi 15 évben az internetes megoldások előtérbe helyeződésével folyamatosan temették. Ki ugyan nem haltak, de tény, sokkal kevesebb a felület, és ma már másként érdemes jelen lenni ezeken. Továbbá szem előtt kell tartani, hogy kevesebb célcsoport érhető el manapság a nyomtatott lapok révén, mint pár évtizeddel ezelőtt.

Sümegen van két klasszikus hirdetési újság, név szerint a Sümegi Körkép, mely másfél évtizedes múltra tekint vissza, és a jóval fiatalabb Sümegi Infó. Ezekben az egész oldalastól a kicsi, névjegykártya méretű felületekig gondolkodhatunk. Csak fizetett hirdetéseket tartalmaznak, és havi periódusban kerülnek az emberek keze ügyébe. Mindkét lap számos, Sümeghez közel eső településre eljut.

Sümegi körkép fedlapja, Sümegi Infó fedlapja

A Sümeg és Vidéke (mely Sümeg város havilapja) az említett két újsághoz hasonló formában ad lehetőséget banner típusú hirdetések megjelenítésére. Önkormányzati havilapról lévén szó, a reklámok aktuális, informatív cikkek mellett, kis dózisban vannak elhelyezve. A klasszikus hirdetések mellett gondolkodhatunk PR vagy szponzorált cikkben, esetleg rovattámogatóként is ott lehetünk a lapban.

Sümeg és Vidéke fedlapja

Ahogy az a nevükből is kiderül, szorosan köthetők Sümeghez. Itt készülnek, és laptól függően Sümeg szűkebb vagy némileg tágabb vonzáskörzetéhez szólnak. Van a közelben médium, mely más településhez köthető, viszont a sümegi lapokhoz hasonlóan számos környező településre eljut. És vannak olyan újságok is, melyek eleve régiósként definiálják magukat.

Nyomtatott lapok a közelből

A sokak által csak zöld újságként emlegetett Tapolcai Hírözön nem havi, hanem hetilap. Méretében és megjelenésében is eltér a sümegi újságoktól. A banner típusú hirdetések mellett nagyobb mennyiségben ad teret az apróhirdetéseknek.

Vállalkozom, tehát vagyok?! részletei…

Az okos munkatárs a korrekt céges gépezet mozgatórugója

Jó pár éve már annak, hogy a TV-ben láttam Frei Tamás egyik műsorát, melyben egy magyar milliárdossal beszélgetett. Az úriember azt mondta, csak olyanokkal dolgozik együtt, akik nála okosabbak. Ha őt milliárdossá tette ez a mentalitás, téged milyen magasságokba segíthet?

Munkatárs, nem pedig alkalmazott

Hiába van már évtizedek óta új berendezkedés ebben az országban, a vállalkozói kultúra még mindig a béka segge alatt van. Hogy mennyi idő kell, mire életképes szintre emelkedik úgy nagy átlagban, jó kérdés. Túl optimista az utóbbi tíz év megfigyelései alapján nem vagyok, de az is igaz, hogy látom azokat a vállalkozásokat e kicsiny országban, akik igyekeznek méltók lenni a szabadságra, amit a kezükbe kaptak.

A legtöbb vállalkozás ott követi el a hibát, hogy alkalmazni akar embert, nem pedig kollégát, azaz egyenrangú felet keres a céges gépezethez. Láttam sok mindent az utóbbi bő egy évtizedben, de azt nagyon ritkán, hogy emberszámba vették a dolgozókat.

Ami azért furcsa, mert ha nincsen megfelelő munkaerő, meghal a gépezet. Lásd azt a munkaerőhiányt, amivel szembe kell néznie 2018-ban a magyar vállalkozói rétegnek. Az előbbiek okán nem véletlenül jött létre ez a kvázi válság.

Szóval, ha legközelebb új emberre van szüksége a cégednek, embert keress, ne pedig biodroidot. Jó volt olvasni pár éve egy ismert honi értékesítő úriember blogján, hogy tőlük még nem mondott fel senki, és olyan a munkahelyi légkör, amit a legtöbb vállalkozás megirigyelne. Légy te is korrekt vezető, és társakat keress a munkához, ne pedig bérniggereket.

Az okos munkatárs a korrekt céges gépezet mozgatórugója részletei…